Ce spun expertii
Numeroase studii de cercetare, efectuate atat de lingvisti cat si de experti in educatie sau psihologie, s-au concentrat de-a lungul timpului pe gasirea raspunsului potrivit la intrebarea “Care este varsta ideala pentru a incepe studiul unei limbi straine?”
Majoritatea dovezilor indica perioada copilariei ca fiind cel mai potrivit moment pentru invatarea unei a doua limbi. In ciuda acestei realitati, multi parinti se intreaba daca este, intr-adevar, intelept sa-si indrume copiii catre o asemenea activitate, intr-o etapa atat de importanta pentru dezvoltarea lor cognitiva si afectiva.
La Mayflower Centre avem convingerea ca varsta timpurie este perfecta pentru asimilarea unei limbi straine.
La Mayflower la cursuri engleza este predata intr-un mediu favorabil copiilor, prin activitati ludice precum jocuri, povesti si joc de rol. Atunci cand o limba este predata prin activitati distractive si antrenante, copiii se bucura de experientele de invatare si reusesc sa absoarba in mod natural cunostinte si competente ce se vor dovedi utile pe tot parcursul vietii.
Trei motive pentru a invata limba engleza in copilarie
1 – Copilaria ofera oportunitatea perfecta pentru invatare
Studiile ne arata ca varsta optima pentru asimilarea de informatii noi – precum o limba straina – este intre 1 si 7 ani. In mediul educational, aceasta perioada este denumita “window of opportunity”. Copiii nu numai ca invata o limba straina spontan si mai usor decat adultii, ci si, angajati in acest demers, descopera, gradual, multiple beneficii cognitive.
Astfel, invatarea unei limbi straine imbunatateste capacitatea de concentrare si agerimea mentala si memoria si, uneori, chiar dezvolta creativitatea. Prin urmare, in afara avantajului evident de a cunoaste limba engleza – si anume capacitatea de a comunica oriunde in lume – dezvoltarea intelectuala a copiilor reprezinta o realitate fundamentala.
2 – Persoanele care studiaza o limba straina in copilarie devin stapane pe pronuntia specifica limbii respective
Lingvistii specializati in achizitia limbajului sustin ca persoanele care stapanesc pronuntia la varsta adulta au inceput sa invete limba respectiva la o varsta frageda, intrucat aparatul vocal se dezvolta in copilarie si este “obisnuit” sa articuleze sunetele specifice limbii materne, invatate natural de copii.
De aceea, la Mayflower Centre nu numai ca folosim exclusiv limba engleza in clasa, ci ne incurajam cursantii sa mentina contactul cu limba prin expunere constanta la programele de televiziune sau la noutatile oferite de internet. De asemenea, le oferim oportunitatea de a interactiona cu vorbitori nativi de limba engleza, pentru a ne asigura ca au acces la accente autentice.
3 – Copiii invata cu placere
Desi nu pare evident – intrucat multi parinti se confrunta cu rezistenta din partea copiilor atunci cand vine vorba de scoala – copiilor le place sa invete. Acesta reprezinta principalul motiv pentru care intrebarea care ii preocupa cel mai frecvent pe elevi este “De ce?”.
Datorita faptului ca varsta copilariei presupune dezvoltare continua, majoritatea experientelor sunt noi si captivante, iar experienta invatarii unei limbi se incadreaza perfect in aceasta categorie, in special atunci cand copiii sunt incurajati sa descopere legaturile dintre limba si alte aspecte ale vietii lor.
La Mayflower Centre ne asiguram ca ei descopera limba engleza prin vocile personajelor de poveste si de desene animate, prin jocuri video, precum si prin vocile celebritatilor si ale personajelor istoriei si ale literaturii anglo-saxone.